При створенні систем управління рухом дорожніх озмічувальних машин (РМ) найбільший вплив на них здійснюють збурення, спричинені нерівностями твердого дорожнього покриття.
Такі нерівності розрізняють по формі, розмірах і характеру чергування в профілі, тобто в перерізі рельєфа у напрямку руху машини. Форма нерівності при цьому може бути будь-якою: синусоїдальною, параболічною, прямокутною та ін. Розміри нерівностей визначаються їх довжиною та висотою. Нерівності довжиою до 25 см складають мікропрофіль. У реальних умовах колісні машини найчастіше рухаються по дорогах із випадковим мікропрофілем, який характеризується незакономірним чергуванням нерівностей різних розмірів і форми. Випадкові зміни таких нерівностей по довжині шляху можуть бути охарактеризовані лише статистично. Основною особливістю випадкової функції є невизначеність її протікання, тобто по формі і розмірах мікронерівнеостей на якійсь певній ділянці дороги не можна точно визначити форму і розмір нерівностей на наступних ділянках.
Конкретні значення випадкової функції називаються реалізацією випадкової функції. При статистичному методі вивчення випадкових функцій застосовують не властивості кожної із функцій, а властивості всієї множини функцій в цілому. Якщо застосовувати даний підхід до дослідження руху РМ, яка знаходиться під дією випадкових збурень, то це дає можливість аналізувати її поведінку не по відношенню до якого-небудь одного впливу, а по відношенню до цілої сукупності можливих випадкових впливів.
Випадкові функції, для яких можна по одній реалізації встановити вірогіднісні характеристики, називають випадковими функціями, які володіють ергодичними властивостями. У цьому випадку середнє значення функції (на досить великому інтервалі спостережень) приблизно дорівнює середньому значенню по множині безлічі спостережень. Випадковий профіль часто змінюється приблизно однорідно по всій протяжності дороги з твердим покриттям, причому вірогіднісні характеристики його суттєво не змінюються. Такі випадкові функції називають стаціонарними.
razmetka.com.ua
|